Alapelvek
Az iskolában folyó nevelő-oktató munka pedagógiai alapelvei, értékei, céljai, feladatai, eszközei, eljárásai
„Nem elég szeretni a fiatalokat, hanem tudják is, hogy szeretik őket”
(Don Bosco)
Alapelvek, értékek
Intézményünkben Don Bosco „Megelőző módszerének” alkalmazásával, a Katolikus Egyház évezredes hagyományai alapján, annak értékrendjéhez, nevelési elveihez igazodva, a fenntartó elvárásainak megfelelően alakítottuk ki pedagógiai programunkat. Ennek alapján szervezzük a tanórákat és az azt követő szabadidős foglalkozásokat.
Az intézményünkben folyó munka alapja a bizalom és az együttműködés. A gyermeknek elsősorban biztonságra van szüksége, ezért különösen fontos a szülők és az intézmény nevelési elvárásainak egysége.
Célok, feladatok
A keresztény nevelés célkitűzése, hogy megteremtse a szeretet légkörét az iskolai közösségben, segítse a fiatalokat abban, hogy személyiségük kibontakozzék a nevelés és az oktatás szoros egységében. A katolikus iskola azért tanít és nevel, hogy belülről alakítsa az embert, mert minden tudás, mely mögött nem áll biztos erkölcsi háttér, holt tudássá lesz. Ahogy a facsemetét óvjuk a viharoktól, ugyanúgy kell óvnunk gyermekeinket a romboló tapasztalatoktól.
A tantestület keresztény elkötelezettségű, felkészült, jó szakemberekből áll, többségüknek 10 évnél hosszabb tanítási tapasztalata van. Tanárainkra az új módszerek iránti nyitottság jellemző.
Katolikus intézményünk célja, hogy magas szakmai színvonala mellett biztosítsa a talán legsebezhetőbb korosztály, a serdülő fiatalok vallásos nevelését. Valljuk, hogy egyházi iskoláinknak missziós feladatuk van.
A magas szakmai színvonal és a vallásos nevelés biztosításához iskolánkban olyan légkört teremtünk, amelyben tanulóink otthon érzik magukat és ebben a családias légkörben könnyebben teljesítik a szülők és a pedagógusok által megfogalmazott elvárásokat.
Eszközök, eljárások
Fentiek megvalósítása érdekében
tiszteletben tartjuk a tanulók személyiségét, bevonjuk a gyerekeket saját iskolai életük megszervezésébe,
figyelembe vesszük az oktatás során a tanulók egyéni képességeit, differenciált feladatokkal, felzárkóztató és tehetséggondozó foglalkozásokkal, és egyénre szabott fejlesztéssel, szeretetteljes, megértő magatartást tanúsítunk tanítványainkkal, kollegáinkkal, a szülőkkel, a feladatok és az elvárások pontos megfogalmazásával kiszámíthatóságot, rendet, fegyelmet teremtünk, keresztény emberi hozzáállásunkkal, Don Bosco megelőző szeretetével családias, bensőséges, nyugodt légkört biztosítunk, a környezet esztétikus kialakításával igényességre, rendre nevelünk.
Pedagógusainkat a Jézusi magatartás jellemzi: „… tanuljatok tőlem, mert szelíd vagyok és alázatos szívű…” (Mt. 11,29.)
Nevelési céljaink megvalósulását akkor tekintjük sikeresnek, ha iskolánk diákjai a helyi tantervben meghatározott követelményeket képességeiknek megfelelően teljesítik, rendelkeznek olyan ismeretekkel, készségekkel, amelyek képessé teszik arra, hogy a középiskolás követelményeknek a későbbiekben megfeleljenek, ismerik a közösségben éléshez szükséges szabályokat.
Bemutatkozás
Iskolai élet
Dokumentumok
Kapcsolataink
Bővebben…
Napi evangélium
-
2021. január 26. – Kedd (Mk 3,31 – 35)
2021 Jan 26,Egy alkalommal Jézust fölkeresték anyja és rokonai. De nem mentek be a házba, ahol Jézus tanított, hanem hívatták őt. Akik körülötte ültek, odaszóltak Jézusnak: „Anyád és rokonaid kint vannak, és keresnek téged.” Jézus azonban így válaszolt: „Ki az én anyám? Kik az én rokonaim?” Aztán végighordozta tekintetét a körülötte ülőkön,[…]
Bővebben…